REGULAMIN ZAWODÓW
GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE „Rowerem przez Polskę” – Edycja IX, 2025
§ 1. INFORMACJE OGÓLNE
I. Nazwa wydarzenia
GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE „Rowerem przez Polskę”
II. Charakter i formuła
Cykl rajdów dla amatorów kolarstwa szosowego i miłośników jazdy na rowerze. Zawody mają charakter sportowo-rekreacyjny, co oznacza, że najważniejsza jest wspólna zabawa i przyjazna atmosfera, a szybkość i rywalizacja mają drugorzędne znaczenie.
III. Czas i miejsce
Teren całej Polski, IV-IX 2025 r. (zgodnie z ogólnie dostępnym Harmonogramem)
IV. Cel
- współdzielenie rowerowych pasji,
- konsekwentna popularyzacja kolarstwa i turystyki rowerowej,
- połączenie idei współzawodnictwa i rekreacji poprzez organizowanie sportowej rywalizacji na terenach atrakcyjnych przyrodniczo,
- odkrywanie walorów turystycznych, różnorodności oraz wyjątkowości krain i regionów Polski – również na tle obszarów zagranicznych,
- promowanie zdrowego trybu życia i rozwoju aktywności fizycznej,
- promowanie zasad fair-play w sporcie powszechnym i turystyce.
V. Oficjalna strona Zawodów i kontakt
VI. Organizator
RBK Sports & Management Karol Koneczny
ul. Wadowicka 6, 30-415 Kraków
Współorganizatorem cyklu jest Fundacja eRBeKa
VII. Pojęcia i definicje
1. W niniejszym Regulaminie oraz pozostałych materiałach organizacyjnych używane są różne terminy o podobnym bądź tożsamym znaczeniu, np. Uczestnik / Zawodnik, Udział / Uczestnictwo, Zapisy / Rejestracja, Zawody / Impreza / Wydarzenie, Cykl / Edycja, Rajd / Etap, etc. Określenia te mogą być stosowane zamiennie, zgodnie z ich powszechnym znaczeniem, bez wynikających z tego szczególnych konsekwencji.
2. Natomiast pod pojęciem STRON rozumie się Organizatora oraz osoby w jego imieniu zaangażowane w przeprowadzenie i organizację zawodów, Uczestników, Osoby Towarzyszące oraz Osoby Trzecie.
§ 2. WARUNKI UCZESTNICTWA
I. GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE „Rowerem przez Polskę” jest wydarzeniem ogólnodostępnym, niemniej do wzięcia udziału należy spełnić kilka warunków:
- wypełnić formularz rejestracyjny,
- uregulować opłatę startową,
- posiadać sprawny technicznie rower oraz kask sztywny,
- mieć ukończone 18 lat (Niepełnoletni mogą startować za zgodą Rodziców ORAZ pod opieką innego dorosłego Uczestnika),
- posiadać wiedzę z zakresu przepisów ruchu drogowego (Niepełnoletnich obowiązuje karta rowerowa),
- w dniu Rajdu okazać aktualny dokument tożsamości i oświadczyć brak przeciwwskazań zdrowotnych.
II. Rejestracja
Rejestracja dostępna jest przez platformę www.e-gepard.eu, a jej prawidłowe przeprowadzenie potwierdzane jest wiadomością e-mail (prosimy sprawdzać SPAM). Dokonanie zgłoszenia oznacza wstępną rezerwację miejsca na Liście Startowej, natomiast potwierdzeniem tego miejsca jest wniesienie Opłaty Startowej.
Podczas poszczególnych rajdów obowiązuje domyślny limit 150 Uczestników, a w grupie Frajdowców-Szybkościowców na dystansie Sportowym – 40 osób.
III. Opłata Startowa
1. Starty można opłacać za pomocą dostępnego przy rejestracji serwisu płatności elektronicznych (od 1 kwietnia będzie także możliwość płatności tradycyjnym przelewem bankowym).
2. Kolejność dokonania zapisu (a potem wniesienia opłaty) może decydować o kolejności na starcie w ramach wybranej Grupy Startowej (por. § 3.3).
3. Opłata Startowa zależna jest od momentu jej uiszczenia i wynosi:
a) za udział w pojedynczym Rajdzie:
- 119 zł => cena regularna,
- 99 zł => cena promocyjna – dla pierwszych 50 osób,
- 139 zł => dla opłat wnoszonych na 7-14 dni przed startem,
- 159 zł => dla opłat wnoszonych poniżej 7 dni przed startem oraz w dniu rajdu (pod warunkiem wolnych miejsc);
b) za Pakiet Grand Prix:
- 380 zł (obejmuje 4 starty i bonusy – a przy płatności do 5 marca cena promocyjna wynosi 350 zł);
c) za udział w drugim i kolejnych rajdach (bez ponownego przydzielania numeru i upominku startowego):
- 99 zł => dla startów „jednorazowych” (120 zł dla opłat wnoszonych poniżej 7 dni przed startem),
- 85 zł => dla Uczestników Grand Prix (licząc od 5. startu).
Wydanie nowego numeru startowego wiąże się z opłatą 10 zł.
Wszystkie zmiany dokonywane w ostatnim tygodniu przed rajdem objęte są dodatkową opłatą w wysokości 20 zł (np. zmiana dystansu, zmiana grupy szybkościowej czy przeniesienie opłaty na innego Uczestnika).
4. W ramach Opłaty Startowej Uczestnik otrzymuje:
- pakiet startowy (indywidualny numer z chipem oraz jeden z wybranych upominków startowych),
- zorganizowany przejazd po wytyczonej i oznaczonej trasie (w tym pliki GPX oraz strzałki na asfalcie),
- świetną zabawę i możliwość sportowej rywalizacji,
- elektroniczny pomiar czasu,
- wsparcie techniczno-organizacyjne,
- bufet na trasie (przykładowy zestaw: woda/napój izotoniczny, batoniki, banany),
- posiłek regeneracyjny po zakończeniu rajdu,
- pamiątkowy medal,
- atrakcyjne nagrody rzeczowe i wyróżnienia – nie tylko dla najszybszych Zawodników!
- dostęp do bogatej kolekcji zdjęć i filmików, a także relację i komplet wyników.
5. Pakiet Grand Prix obejmuje dodatkowo:
- prawo wyboru ulubionego numeru startowego (jednego na całą Edycję, z możliwością prolongaty na kolejne),
- pierwszeństwo w Grupach Startowych (por. § 3.3),
- niższe ceny startów,
- pamiątkowy medal indywidualny po zakończeniu całej Edycji,
- możliwość dowolnego wyboru, a następnie przenoszenia wybranych startów w ramach Edycji rocznej (pod warunkiem zgłoszenia wiadomością e-mail min. 7 dni przed rajdem),
- możliwość zmiany dystansu lub Grupy Startowej (pod warunkiem zgłoszenia wiadomością e-mail min. 7 dni przed rajdem),
- gwarancję startu w wybranej Grupie Startowej mimo pojawienia się limitów uczestnictwa.
6. Oprócz wymienionych powyżej mogą mieć miejsce świadczenia dodatkowe, które podczas poszczególnych rajdów mogą się różnić.
7. Uczestnikom przysługuje prawo do rezygnacji ze startu. Jeśli zostanie to zgłoszone min. 14 dni przed terminem startu – wniesiona opłata zostanie zwrócona (potrąceniu podlegają jedynie koszty prowizji operatorów płatności, tj. ok. 4 zł).
IV. Wyposażenie Zawodnika
1. ROWER – musi być sprawny technicznie, wyposażony w przynajmniej jeden hamulec oraz nie może zawierać elementów stanowiących zagrożenie dla innych Uczestników. Nie ma wymogu posiadania roweru szosowego – udział w rajdzie można wziąć na dowolnym typie roweru.
2. KASK SZTYWNY – stanowi obowiązkowy element wyposażenia nie tylko na starcie, ale w trakcie całego przejazdu (pod rygorem kary czasowej, punktowej, lub dyskwalifikacji).
V. W dniu Rajdu:
1. Uczestnicy odbierają pakiety startowe i – po okazaniu aktualnego dokumentu tożsamości – podpisują się na liście startowej (co jest równoznaczne z akceptacją regulaminu zawodów oraz oświadczeniem o braku przeciwwskazań zdrowotnych). W tym celu należy pojawić się w Biurze Zawodów w czasie podanym w Programie Rajdu (przeważnie 45-120 minut przed startem).
2. W przypadku osób NIEPEŁNOLETNICH wymagana jest pisemna zgoda Rodzica lub Opiekuna Prawnego, karta rowerowa oraz wskazanie Opiekuna podczas Rajdu. Takim Opiekunem może zostać osoba, która: ukończyła 24 lata, jest Uczestnikiem Rajdu oraz wyrazi pisemną zgodę na przyjęcie opieki nad Niepełnoletnim.
3. Otrzymany numer startowy należy przymocować WYŁĄCZNIE z przodu przed kierownicą – tak, aby był dobrze widoczny.
VI. Ograniczenia w uczestnictwie i rywalizacji sportowej
1. Ponieważ w aspekcie rywalizacji sportowej niniejsze niniejsze wydarzenie kierowane jest do osób uprawiających kolarstwo amatorsko, dlatego wprowadza się pewne ograniczenia wobec Uczestników, którzy posiadają:
a) aktualną licencję zawodniczą,
b) rowery wspomagane elektrycznie lub w jakikolwiek inny sposób.
W imię zasad fair-play, w/w Uczestnicy powinni uszanować charakter Zawodów – tym bardziej, że nie będą uwzględniani w rywalizacji o czołowe lokaty w otwartej klasyfikacji końcowej pojedynczego Rajdu (zasady punktacji opisane są szczegółowo w osobnym regulaminie).
2. Powyższe nie wyklucza z otrzymania nagród specjalnych czy dodatkowych.
3. Podanie przez Uczestnika podczas rejestracji nieprawdy w przedmiotowym zakresie powoduje skutki o charakterze cywilno-prawnym – w pierwszej kolejności dyskwalifikację oraz poinformowanie organizacji wydającej licencję.
§ 3. CHARAKTER I FORMUŁA RAJDÓW / DOSTĘPNE TRASY
1. Rajdy rozgrywane w ramach Cyklu mają charakter sportowo-rekreacyjny i krajoznawczy. Nie są to regularne wyścigi, dlatego pierwiastek sportowej rywalizacji czy chęć zwycięstwa nie powinny przesłaniać idei czerpania frajdy ze wspólnej jazdy na rowerze. Jest to o tyle istotne, że organizacja i przeprowadzenie Rajdów przygotowane są właśnie pod tym kątem. Aby więc impreza jak najlepiej się udała, Uczestnicy proszeni są o uwzględnienie jej charakteru i dopasowanie do jej specyfiki.
2. Rajdy odbywają się na drogach asfaltowych, o możliwie najlepszej jakości i przy możliwie najmniejszym natężeniu ruchu drogowego. W zależności od ulubionego tempa i sposobu jazdy oraz oceny własnych możliwości, na etapie rejestracji należy wybrać jeden z 3 dystansów, a w ramach dystansu Sportowego – dodatkowo jedną z grup szybkościowych:
a) Trasa Sportowa (dystans 100-120 km, limit czasu ok. 6h). Trasa podstawowa, „dla wszystkich” – może zostać potraktowana w sposób bardziej sportowy, ale również czysto rekreacyjny. Dla każdej z poniższych grup przewidujemy osobne podium i nagrody (etapowe dla najszybszych wśród Panów oraz wśród Pań – i dodatkowe w pozostałych grupach i rozmaitych kategoriach). Natomiast miejsca i punkty do Klasyfikacji Generalnej liczone są łącznie dla całego dystansu:
=> Frajdowcy-Szybkościowcy (tempo najwyższe – przeważnie powyżej 35 km/h),
=> Zapaleni Frajdowcy (tempo szybkie – przeważnie w granicach 28-33 km/h)
=> Frajdowcy Rekreacyjni (tempo najspokojniejsze, przeważnie ok. 22-27 km/h)
b) Trasa Rekreacyjna (dystans 70-90 km, tempo ok. 20 km/h / limit czasu ok. 6h). Trasa dedykowana Frajdowcom Rekreacyjnym, którzy nie czują się na siłach lub z jakichś powodów nie chcą pokonywać dystansu „podstawowego”. Nie prowadzimy tu jakiejkolwiek rywalizacji sportowej, więc kolejność na mecie nie ma znaczenia – za prawidłowe ukończenie wszyscy otrzymują tę samą liczbę punktów. Przewidujemy upominki, które będą wręczane losowo.
c) Trasa Podróżnicza (dystans 150-160 km, limit czasu ok. 6h). Trasa „wydłużona”, w założeniu o bardziej towarzysko-krajoznawczym charakterze. Kolejność na mecie ma tu drugorzędne znaczenie, aczkolwiek upominki też są przewidziane. Warto mieć na uwadze, że podstawową formą nawigacji jest tu udostępniony ślad trasy (nie ma dedykowanego oznakowania strzałkami na asfalcie). Natomiast jeśli chodzi o pit-stopy na uzupełnienie energii, to w większym stopniu należy je zorganizować we własnym zakresie (w zależności od układu i przebiegu trasy postaramy się zsynchronizować jeden bufet z pozostałymi dystansami, a ponadto w komunikacie startowym podpowiemy gdzie dodatkowo można się zatrzymać).
Co do zasady – wszystkie trasy startują od g. 11 (rejestracja od 8:30-9:00).
3. Ze względu na przepisy ruchu drogowego, przewidywany jest podział na Grupy Startowe – zgodnie z wyborem podanym podczas rejestracji. Grupy będą wypuszczane na trasę w niewielkich odstępach czasowych, w kolejności od najszybszych, tj. Szybkościowcy => Zapaleńcy => Rekreacyjni => Podróżnicy => dystans MINI. Jeśli zajdzie potrzeba utworzenia podgrup – kwalifikacja odbędzie się na podstawie kolejności zapisów i wniesienia opłaty startowej (przy czym pierwszeństwo wyboru grupy czy podgrupy mają startujący w ramach pakietu GP).
Jednocześnie prosimy zwrócić uwagę, że kolejność wyjazdu na trasę nie powinna mieć większego wpływu na końcowe wyniki – zazwyczaj w miarę upływu dystansu Uczestnicy jadący w podobnym tempie mają okazję się przegrupować i połączyć, a w pozostałych przypadkach służy temu m.in. obowiązkowy postój na Bufecie lub wykorzystanie któregoś z punktów kontrolnych trasy. W założeniu leży bowiem umożliwienie finiszu w warunkach jak na zawodach ze startu wspólnego.
Równocześnie może się zdarzyć – choć ma to miejsce bardzo rzadko – że Uczestnika czy Grupę zatrzyma sytuacja drogowa (np. sygnalizacja świetlna, przejazd kolejowy, roboty drogowe, etc.), ale również zwykła awaria roweru. Na różne sytuacje należy być przygotowanym, ale nie na wszystkie jest gotowe rozwiązane. O ewentualnych zakłóceniach prosimy informować – czy to na bufecie, czy na linii mety.
§ 4. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I WARUNKI ROZGRYWANIA ZAWODÓW
1. Rajdy odbywają się w ruchu otwartym, co wymaga od Uczestników znajomości i bezwzględnego przestrzegania przepisów kodeksu drogowego, zachowania zasady ograniczonego zaufania oraz zwiększonej ostrożności – szczególnie podczas jazdy w kolumnie rowerowej, wyprzedzania (ale także bycia wyprzedzanym), na odcinkach trudniejszych technicznie (zjazdy, zwężenia), w rejonie skrzyżowań czy w rejonie ruchu pieszych. Należy poruszać się prawą stroną jezdni, a wyprzedzać lewą. Przy grupach min. 6-osobowych rekomendujemy jazdę dwójkami, niemniej każdorazowo należy to dostosować do panującej sytuacji drogowej.
2. Ponieważ bezpieczeństwo Uczestników jest priorytetowe, pod rygorem dyskwalifikacji zabrania się zachowań stwarzających ryzyko kolizji czy wypadku, w szczególności manewrów nagłych (zajeżdżanie drogi, hamowanie), przepychania, przekraczania osi jezdni (jazdy „pod prąd”), jazdy po chodnikach, nieustąpienia pierwszeństwa, niestosowania się do sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, etc.
Rygorem dyskwalifikacji objęte są również wszelkie próby wykorzystania sytuacji drogowej do stworzenia sobie przewagi względem współuczestników. Przez obszary wzmożonego ruchu pieszych, skrzyżowania, miejsca zmiany kierunku jazdy należy przejeżdżać przestrzegając przepisów kodeksu drogowego i z zachowaniem maksymalnej ostrożności zarówno względem współuczestników, jak i pozostałych użytkowników dróg. Elementy sportowej rywalizacji (takie jak np. inicjowanie ucieczek czy narzucanie wysokiego tempa jazdy) dopuszczalne są WYŁĄCZNIE z zachowaniem zasad fair-play i w obiektywnie bezpiecznych warunkach.
3. Trasa Rajdu projektowana i przygotowana jest w taki sposób, aby okoliczności otwartego ruchu drogowego nie były specjalnie uciążliwe ani dla Uczestników rajdu, ani dla innych użytkowników dróg (wysoka płynność przejazdu – jak najmniej skrzyżowań z ustępowaniem pierwszeństwa, minimalna ilość sygnalizacji świetlnych, zamykanych przejazdów kolejowych, etc.). Zdarza się, że niektóre odcinki będą poprowadzone w ruchu ograniczonym bądź zamkniętym – zostanie to oznaczone w opisie poszczególnych etapów.
4. Trasa Rajdu wytyczona jest drogami asfaltowymi o możliwie najlepszej jakości nawierzchni. Należy jednak mieć na uwadze, że mogą się też zdarzać odcinki w pogorszonym stanie (informacje na ten temat podajemy w opisach poszczególnych etapów czy w komunikacie startowym na kilka dni przed rajdem).
5. Każdy Uczestnik powinien zapoznać się z mapą zawodów i poruszać tylko po wytyczonej trasie. Mapy, opisy i kluczowe punkty trasy dostępne są na podstronie danego rajdu w serwisie www.rajdydlafrajdy.pl. Ponadto, na profilu RajdyDlaFrajdy.pl w aplikacji Strava udostępniane są mapy w wersji cyfrowej – a w komunikatach przedstartowych wysyłamy pliki GPX.
6. Podczas sprintu finiszowego Zawodnik musi utrzymywać się na swoim torze jazdy, na swoim pasie ruchu.
7. Zawodnicy nie mogą zanieczyszczać terenu i pozostawiać po sobie śmieci – worki i pojemniki na odpady dostępne są w strefie bufetu oraz startu i mety Zawodów.
8. Stosowanie przystawek czasowych na kierownicę (tzw. lemondek) jest dozwolone, ale podlega ograniczeniom: a) jest wykluczone w grupie Szybkościowców, b) wymaga zachowania dodatkowej ostrożności, c) jest możliwe tylko podczas jazdy indywidualnej lub na czele grupy – podczas jazdy w środku grupy jest zabronione, a dłonie powinny spoczywać na klamkach hamulcowych.
9. Zabrania się korzystania z pomocy pojazdów towarzyszących w trakcie jazdy. W przypadku awarii bądź podobnego zdarzenia – ale również chęci pobrania dodatkowych napojów, jedzenia, wymiany odzieży itp. – dopuszcza się wsparcie pojazdu innego niż Organizatora, ale wymaga to bezpiecznego zatrzymania się na poboczu, a pojazd towarzyszący nie może w żaden sposób ingerować czy zakłócać przejazdu pozostałych Uczestników. Ponadto – pojazdy towarzyszące obowiązane są zachować min. 60-80 m odstępu od któregokolwiek z Uczestników.
10. Zakończenie Rajdu następuje po minięciu mety przez ostatniego z Uczestników, albo po przekroczeniu limitu czasowego. Co do zasady „linia mety” kończy pracę ok. 17, a „baza rajdu” – ok. 18. Godziny te mogą ulec przesunięciu w zależności od charakteru trasy, jak również przebiegu Rajdu czy warunków na trasie. Uczestnik, który nie zmieści się w limicie czasowym może zostać sklasyfikowany jako ten, który etapu nie ukończył lub ukończył go nieprawidłowo.
11. W przypadku decyzji o wycofaniu się w trakcie Zawodów Uczestnik proszony jest powiadomić o tym fakcie Organizatora wysyłając SMS na podany numer telefonu kontaktowego.
§ 5. POMIAR CZASU
Ze względu na wieloetapowy i rozłożony w czasie charakter Zawodów, Organizator przewiduje możliwość stosowania różnych metod pomiaru czasu (łącznie bądź zamiennie), m.in.:
- klasycznej – na podstawie różnicy czasu odnotowanego na starcie i na mecie,
- geolokalizacyjnej – na podstawie sygnału przekazywanego za pomocą urządzenia GPS, wgranej trasy przejazdu i aplikacji służącej do odczytu śladu trasy oraz wyników,
- elektronicznej – np. za pomocą chipów sygnalizacyjnych i bramek pomiarowych.
W edycji 2025 metodą podstawową będzie pomiar elektroniczny. Niemniej stosowanie pomiaru czasu ma przede wszystkim charakter pomocniczy i weryfikacyjny – o osiągniętym miejscu decyduje bowiem kolejność przejazdu przez linię mety.
§ 6. ZASADY PUNKTACJI I WYNIKI
1. O klasyfikacji końcowej pojedynczego Rajdu decyduje kolejność przejazdu przez linię mety (z zastrzeżeniem, że przy wspólnym przejeździe Zawodników z różnych grup szybkościowych – wyższe miejsce przypada Zawodnikowi z grupy szybkościowej, która startowała później).
2. O klasyfikacji końcowej całego cyklu Grand Prix decyduje suma punktów zdobytych za udział oraz za miejsca osiągnięte w poszczególnych Rajdach.
3. Osiągnięte wyniki weryfikowane są przez Komisję Sędziowską (uwzględnia ona ewentualne kary, wykluczenia, odwołania) i podlegają zatwierdzeniu przez Organizatora.
4. Wstępne wyniki i klasyfikacje publikowane będą w zakładce rajdu na platformie e-gepard.eu, natomiast zweryfikowane – w zakładce rajdu w serwisie rajdydlafrajdy.pl.
5. Pełne zasady punktacji przedstawione są szczegółowo w osobnym regulaminie.
6. UWAGA! W edycji 2025 zaplanowano 16 etapów, a do Klasyfikacji Generalnej będzie liczyć się 14 najlepiej punktowanych startów. Za udział w większej liczbie etapów przyznawane będą punkty bonusowe (za start nr 15 i 16 => po 30 pkt.).
§ 7. NAGRODY
Organizator przewiduje 2 zasadnicze kategorie nagród:
1. Nagrody etapowe:
- za zajęcie miejsc I-III na dystansie Sportowym (osobno dla kobiet i mężczyzn),
- upominki i wyróżnienia specjalne (np. dla Seniorów, Juniorów, Podróżników, Zapalonych Frajdowców, Frajdowców Rekreacyjnych, etc.),
- upominki losowane wśród wszystkich Uczestników.
2. Nagrody w klasyfikacji generalnej Grand Prix:
- za zajęcie miejsc I-III:
- I miejsce – o wartości 4.000 zł
- II miejsce – o wartości 3.000 zł
- III miejsce – o wartości 2.000 zł
- upominki i wyróżnienia specjalne.
Ponadto, wszyscy Uczestnicy otrzymują upominki wybrane w ramach „pakietu startowego” oraz pamiątkowe medale na każdym z rajdów. Z kolei startujący w ramach Pakietu Grand Prix oraz ci, którzy przejechali min. 4 rajdy, po zakończeniu Edycji otrzymają wyjątkowe medale imienne za aktywny udział w całej edycji.
Wszystkie nagrody mają charakter rzeczowy – najczęściej w postaci strojów kolarskich, voucherów na zakupy i wyjazdy, czy akcesoriów i sprzętu sportowo-turystycznego. Nagrody „etapowe” mogą się nieznacznie różnić w poszczególnych rajdach. Z kolei podane wartości nagród głównych są przybliżone i uwzględniają kwotę podatku dochodowego od wygranych w zawodach sportowych w wysokości 10%. Istnieje możliwość zamiany tych nagród na nagrodę pieniężną, ale wówczas jej wartość ulega obniżeniu o 25%.
§ 8. OŚWIADCZENIA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON
1. Uczestnik oświadcza, że wszystkie dane zawarte w formularzu zgłoszeniowym są kompletne i zgodne z prawdą. Podanie nieprawdy może skutkować dyskwalifikacją oraz powstaniem roszczeń cywilno-prawnych.
2. Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu oraz warunków uczestnictwa. Wysłanie formularza zgłoszeniowego oznacza zapoznanie się i akceptację regulaminu oraz brak przeciwwskazań zdrowotnych do wzięcia udziału w zawodach – aktualność tych oświadczeń Uczestnik potwierdza podpisując się w dniu Rajdu na liście startowej. Nieznajomość regulaminu i jego nieprzestrzeganie nie będą uznawane za wytłumaczenie działań niezgodnych z jego postanowieniami.
3. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że udział w Zawodach wiąże się z wysiłkiem fizycznym oraz różnymi czynnikami ryzyka – w tym ryzyka wypadku i jego konsekwencji fizycznych, a także szkód i strat o charakterze majątkowym. Wysłanie formularza zgłoszeniowego oznacza, że Uczestnik rozważył i ocenił zakres oraz charakter ryzyka wiążącego się z udziałem w imprezie, startuje dobrowolnie i wyłącznie na własną odpowiedzialność. Tym samym Uczestnik oświadcza, że w razie wypadku lub powstałej szkody związanej z imprezą nie będzie występować z roszczeniami odszkodowawczymi wobec Organizatora lub osób w jego imieniu zaangażowanych w przeprowadzenie i organizację zawodów.
4. Uczestnicy ponoszą odpowiedzialność cywilną za szkody wyrządzone innym Uczestnikom, Organizatorowi oraz osobom trzecim. Uczestnicy nie są dodatkowo ubezpieczeni przez Organizatora – ubezpieczenie OC/NW Rowerzysty nie jest obowiązkowe, aczkolwiek zalecane (należy je wykupić osobno).
5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasie spowodowane z winy Uczestnika, osób mu towarzyszących lub osób trzecich. Organizator nie ponosi również odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu Uczestników na zawody i w czasie powrotu z nich.
6. Organizator oraz wszystkie osoby w jego imieniu zaangażowane w przeprowadzenie i organizację Rajdu nie ponoszą odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe i majątkowe Uczestników, które wystąpią przed, w trakcie lub po zawodach.
7. Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania w czasie Rajdu zarządzeń i poleceń ze strony Organizatora.
§ 9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Uczestnicy wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych oraz korzystanie w celach informacyjnych przez Organizatora zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018, poz. 1000). Stosowanie przez Organizatora przepisów Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) określa osobny dokument.
Uczestnicy wyrażają zgodę na podawanie swoich danych osobowych podczas ogłaszania wyników oraz ich publikacji na stronach Zawodów, a także na upowszechnianie swojego wizerunku w materiałach takich jak galerie zdjęć, video czy relacje z Rajdów.
2. Cykl Grand Prix Amatorów na Szosie odbywa się według ustalonego harmonogramu Edycji rocznej. W wyjątkowych przypadkach (siła wyższa, ekstremalne warunki atmosferyczne, krytyczne przeszkody techniczno-organizacyjne) poszczególne etapy mogą być odwołane lub przesunięte na inny termin. W takim przypadku Uczestnikom przysługuje zwrot opłaty startowej lub przeniesienie jej na inny termin.
3. Mając na uwadze cel i charakter Zawodów, Uczestnicy proszeni są o przyjazne i kulturalne zachowanie, prezentowanie postawy fair-play oraz współtworzenie rekreacyjno-sportowej atmosfery. Przypadki niewłaściwego zachowania będą kwitowane przyspieszonym podziękowaniem za udział w imprezie.
4. Wszelkie interpretacje tego i pozostałych regulaminów oraz decyzje w sprawach spornych Organizator zobowiązuje się podejmować w duchu sportowej rywalizacji, z uwzględnieniem okoliczności, argumentów Stron oraz racjonalnych przesłanek, a w konsekwencji – w sposób możliwie najkorzystniejszy dla Uczestników. Uczestnicy proszeni są o uszanowanie tych decyzji.
Udanej zabawy!
/wersja robocza – 10.02.2025 r./
RBK Sports & Management