Rajd V – woj. dolnośląskie


Sudety Wałbrzyskie – Boguszów-Gorce, 11 maja 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Obiekty sportowe przy Szkole Podstawowej nr 1 (ul. Szkolna 3, wjazd od Konopnickiej)

/

W maju kontynuujemy nasze „wysokogórskie” zmagania, wobec czego na rajd w woj. dolnośląskim zapraszamy w Sudety Wałbrzyskie! Bez wątpienia jest to jedna z najpiękniejszych tras, jakie udało nam się do tej pory przygotować – a przy tym baaardzo wymagająca. Spotykamy się w Boguszowie-Gorcach, tuż pod Rynkiem i Ratuszem, które szczycą się mianem najwyżej położonych w Polsce. Tym samym nie zabraknie bajecznych krajobrazów, a w sieci okolicznych dróg nowiutkich asfaltów, położonych ledwie w 2018 r.

Pierwsza część trasy upłynie na dynamicznym falowaniu po raczej mniejszych niż większych pagórkach. Tak będzie od Boguszowa-Gorc przez Krzeszów (z imponującą Bazyliką), Kamienną Górę (z której wcale nie tak łatwo wyjechać) czy Świebodzice (które ominiemy troszkę bokiem, by uniknąć skrzyżowań ze światłami) aż po „strefę bufetu” na Rowerowej Obwodnicy Wałbrzycha w Julianowie. Im dalej jednak w rajd, tym „schody” zaczną robić się większe. Pierwsza zadyszka pojawi się jeszcze przed Zagórzem Śląskim, na odcinku od Dziećmorowic. Przedsmakiem prawdziwych wyzwań będzie króciutka wspinaczka spod tamy nad Jezioro Bystrzyckie. Po niej nastąpią 2 doprawdy pyszne podjazdy – przez Michałkową (dłuższy, ale przełamywany wypłaszczeniami) i przez Rzeczkę Górną (treściwy aż do bólu). A to oczywiście jeszcze nie wszystko – zanim bowiem pojawi się meta, będzie trzeba jeszcze pokonać wzniesienia od Grzmiącej do Rybnicy Leśnej, od Unisławia Śląskiego i finałowy, w samym Boguszowie-Gorcach!

Uroku zabawie doda też fakt, że niektóre odcinki będą wąziutkie i ciaśniutkie – w sam raz na mocno rozciągnięty sznureczek zapalczywie pedałujących pod górkę harcowników. Jednocześnie jednak przestrzegamy przed popuszczaniem fantazji na zjazdach – raz, że jedziemy w ruchu otwartym i z naprzeciwka zawsze może wyłonić się samochód czy inny pojazd, a dwa, że rozwijanie wysokich prędkości na nieznanych drogach jest bardzo ryzykownym pomysłem. Wiara we własne umiejętności zjazdowe oczywiście jest potrzebna, ale szanse na „odrobienie cennych sekund” tak naprawdę są iluzoryczne i błahe w porównaniu z czasem zyskanym lub straconym na podjazdach.

Jeśli wersja 119 km / 1.700 m przewyższenia wyda się komuś zbyt poważnym wyzwaniem, będzie można skorzystać z wersji skróconej do 86 km i pozbawionej największych trudności.

 

Dystans: 119 km; łączne przewyższenie: ok. 1.700 m

 

Wersja MINI: 88 km; łączne przewyższenie: ok. 1.100 m

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

Uwaga! Powyższe mapy przedstawiają plany tras i mają charakter orientacyjny (szczegóły mogą ulec pewnym zmianom np. ze względu na stan nawierzchni po zimie, prowadzone prace remontowo-budowlane czy wprowadzone objazdy). Trasy w ostatecznym kształcie potwierdzimy na ok. tydzień przed rajdem. Trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Niniejszy opis zostanie jeszcze uzupełniony o dodatkowe informacje organizacyjne i techniczne, a być może także zaktualizowany. Po jego ostateczne brzmienie warto tu zaglądnąć na kilka dni przed rajdem (ponadto każdy zarejestrowany Uczestnik otrzyma pocztą elektroniczną stosowny komunikat organizacyjny).

Przejdź do REJESTRACJI