Rajd XII – woj. wielkopolskie


/

Dolina Noteci – Czarnków, 4 sierpnia 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Miejskie Centrum Kultury w Czarnkowie, ul. Kościuszki 60

 

W Dolinę Noteci zapraszamy na drugą część „nadrzecznego” weekendu, do mającego średniowieczne korzenie i bogate rowerowe tradycje Czarnkowa, gdzie od nadmiaru możliwości wytyczenia trasy kręci się w głowie i bolą… ręce (zajęte rysowaniem wciąż nowych, „lepszych” śladów). Różnorodność tutejszego krajobrazu sprawia, że w ciągu jednego dnia można odwiedzić miejsca pochodzące jakby z różnych krain, a jedynym ograniczeniem wydaje się być ilość bocznych dróg z przyzwoitą jakościowo nawierzchnią ;)

Czarnków przycupnął bowiem w miejscu dla Wielkopolski dość nietypowym, pośród morenowych wzgórz i lasów zwanych Szwajcarią Czarnkowską (a przy tym oczywiście nad Notecią). Wyruszymy stamtąd na północ, w kierunku Trzcianki, a następnie kompasy ustawimy na wschód, w kierunku Piły. Trasa w większości poprowadzi przez obszary położone nieco na uboczu, będzie kluczyć i zwodzić – a wszystko po to, by w odpowiednim miejscu i czasie trafić do Ujścia, skąd kapitalnym podjazdem wyprowadzi Was na wyżyny (sięgające tutaj niebotycznych… 140 m npm!). Całkowity dystans wyniesie ok. 115 km, a dla chętnych skorzystać z wersji skróconej przygotujemy wariant liczący 80 km.

A po rajdzie zapraszamy wszystkich Uczestników na posiłek regeneracyjny, na dekorację i wręczenie nagród w przeróżnych klasyfikacjach, a także do kuluarowych rozmów oraz do „frajdownego sklepiku” – będą stroje kolarskie, potówki, czapeczki, buffy, rękawki, skarpetki, t-shirty, bidony… – wszystko z naszej kolekcji ;) [UWAGA – nie prowadzimy sprzedaży wysyłkowej!]

Dla Uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody i upominki, m.in.:

 

Podsumowanie / na co zwrócić szczególną uwagę / inne niebezpieczeństwa:

⇒ rajd rozgrywany jest w warunkach otwartego ruchu drogowego – Uczestników obowiązują przepisy kodeksu drogowego i w żaden sposób nie są uprzywilejowani względem pozostałych użytkowników dróg. Jako Organizatorzy na trasie asystujemy i pomagamy, ale jednocześnie wykluczamy łamiących przepisy czy stwarzających zagrożenie.

⇒ w miastach/miasteczkach, przy skrzyżowaniach czy przejściach dla pieszych oraz w pozostałych „ruchliwych” miejscach ZWALNIAMY, wzajemnie sobie POMAGAMY i dbamy o BEZPIECZNY PRZEJAZD – unikamy ewentualnych zagrożeń, nagłych manewrów i niepotrzebnej nerwowości (nie gonimy też i nie uciekamy);

⇒ podczas rajdu priorytetem nie jest sportowa rywalizacja, ale FRAJDOWNA ATMOSFERA i BEZPIECZEŃSTWO; Trasa liczy blisko 115 km, a długimi odcinkami jest bezpiecznie i niekolizyjnie – kto ma ochotę, to właśnie wtedy może się „pościgać” :)

⇒ trasa o lekko pagórkowatym profilu, na której można wyróżnić 2 większe podjazdy (od Ujścia i od Romanowa); trasa nie jest szczególnie wymagająca fizycznie ani technicznie, niemniej trzeba mieć na uwadze, że niektóre odcinki są dość wąskie i nie zawsze w dobrym stanie;

⇒ nawierzchnia: asfaltowa, przeważnie dobra – czasem bardzo dobra, a czasem niezbyt dobra; kilku fragmentów w pogorszonym stanie można spodziewać się zwłaszcza na odcinku Sarcz-Kotuń (m.in. w Kłodzie jest dodatkowa atrakcja w postaci 300m bruku), ale z relacji osób, które niedawno przejechały trasę wynika, że nie są to duże uciążliwości – podobnie jak trylinka i przejazdy kolejowe w Mirosławiu; pojedyncze dziury oczywiście wszędzie mogą się zdarzyć;

⇒ natężenie ruchu: Na większości trasy niewielkie bądź umiarkowane; większego ruchu można spodziewać się łącznie przez kilka-kilkanaście kilometrów, tj. w samym Czarnkowie, w Trzciance (oraz na drodze Piła-Trzcianka) oraz w Ujściu (oraz na drodze Piła-Ujście-Czarnków – sugerujemy korzystać z pobocza);

Przejazd przez Czarnków ma charakter „honorowy”. Nabieranie rajdowego tempa sugerujemy rozpocząć dopiero po kilkuset metrach od startu, np. po minięciu „dużego” ronda przy Marinie i „zaliczeniu” widoków roztaczających się z mostu nad Notecią. Z kolei końcowy punkt pomiaru czasu i przysłowiowa „kreska” usytuowane będą na bocznej drodze wzdłuż obwodnicy Czarnkowa, czyli ok. 2,5km przed metą;

⇒ ostrożność oczywiście należy zachowywać cały czas, również w stosunku do współuczestników;

⇒ uwaga też na innych rowerzystów, turystów pieszych, mieszkańców oraz… weekendowych i wakacyjnych kierowców!!

⇒ zatrzymanie się na bufecie jest OBOWIĄZKOWE, a odjazd następuje z zachowaniem kolejności przyjazdu. [Bufet będzie usytuowany między Stobnem a Ujściem]

 

Zgodnie z Regulaminem, przebieg trasy należy znać – przynajmniej orientacyjnie. W szczegółowej nawigacji pomocne powinny okazać się ślady tras udostępnione w formacie GPX (wersja pełna / wersja MINI), ewentualnie do wydruku (poniżej). Ponadto, trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Gdzie nie oznaczono inaczej – pomimo skrzyżowań, zakrętów, etc. – POZOSTAJEMY NA DRODZE GŁÓWNEJ!!

 

Dystans: 115 km; łączne przewyższenie: ok. 550 m

 

Dystans MINI: 80 km; łączne przewyższenie: ok. 350 m

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji ani nie wyróżniamy żadnych kategorii. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

 

Pliki do pobrania: 

 

 

Przejdź do REJESTRACJI