Rajd III – woj. śląskie


Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe – Racibórz, 27 kwietnia 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Aquapark H2Ostróg, ul. Zamkowa 4, Racibórz

/

Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich – tak brzmi pełna nazwa Parku Krajobrazowego, który postanowiliśmy przemierzyć podczas tegorocznego rajdu w woj. śląskim. Na siedzibę startu i mety wybraliśmy jedną z historycznych stolic Górnego Śląska, czyli odzyskujący swój dawny blask Racibórz. Przy tej okazji otrzemy się więc znów o Odrę – i może tym razem uda się ją nawet zobaczyć, a w pewnym sensie i przekroczyć, bo przejedziemy nad utworzonym na niej przeciwpowodziowym „kanale ulgi”. [Swoją drogą ciekawe, że pomimo tylu rajdów, w pobliżu Odry przejeżdżaliśmy do tej pory jedynie symbolicznie – raptem dwukrotnie i bez widoku rzeki!]

W założeniu miała to być bardzo „relaksująca wycieczka przyrodnicza”, albowiem znakomitą część Parku stanowią tereny płaskie, w dużej mierze przyjemnie zalesione. Ale że przy jego południowej granicy czai się kilka niewinnych pagórków, więc nieco nas podkusiło – i druga część dystansu już taka łatwa nie będzie. Choć jednocześnie przypuszczamy, że sporej grupie Uczestników nawet nie przyjdzie do głowy zrzucać na małą tarczę – no, może za wyjątkiem ostatniego podjazdu ;) A skoro już o tym mowa… – jeśli trasa w planowanym kształcie się potwierdzi, to ze względów bezpieczeństwa finałowe metry sportowej rywalizacji urządzimy sobie właśnie na „owianym legendą” Pogrzebieniu (nie ma to przecież jak finisz płaskiego etapu na porządnym wzniesieniu!). Co prawda stamtąd do bazy rajdu pozostanie kilka kilometrów, ale upłyną one relatywnie szybko – choć trzeba zachować ostrożność. Najpierw będzie bowiem konkretnie w dół – i lepiej to pokonać bez nadmiernego stresu, szczególnie że końcówka jest lekko niebezpieczna (nagłe hamowanie do ustąpienia pierwszeństwa). Natomiast ostatni odcinek to narastający miejski ruch, gdzie o jakimkolwiek ściganiu w ogóle nie może być mowy. Za to później to już tylko zapowiadany relaks, posiłek i dekoracje ;)

Przy okazji tej zapowiedzi warto nadmienić, że tym razem wyjątkowo wcześnie „oddzielamy” wersję MINI od podstawowej, bo już po 22 km. Z Kuźni Raciborskiej do Rud można bowiem przejechać „tradycyjną” szosą, albo jeszcze ciekawszą drogą pieszo-rowerową wiodącą przez teren Nadleśnictwa (miejscami jest tam nieco gorszy asfalt, ale do jazdy bardziej rekreacyjnej spokojnie się nadaje). Pomyśleliśmy, że taka droga – choć w sumie dłuższa o 5 km* – bardziej pasuje do koncepcji trasy typu MINI. Tak to wygląda „oficjalnie”, bo w praktyce pozostawiamy Wam wolny wybór (na trasie krótszej i tak nie prowadzimy rywalizacji czasowej, natomiast jeśli ktoś z trasy pełnej chciałby przejechać kawałek z dala od samochodów – też nie ma problemu). Jednocześnie pragniemy uspokoić, że bez względu na wybór dystansu i wersji – malowniczych scenerii nie zabraknie, podobnie jak finałowego podjazdu czy spektakularnych widoków na jez. Rybnickie!

 

Dystans: 111 km; łączne przewyższenie: ok. 700 m

 

Wersja MINI: 86 km; łączne przewyższenie: ok. 500 m (ewentualnie 81 km*, pomijając fragment drogi rowerowej)

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

Uwaga! Powyższe mapy przedstawiają plany tras i mają charakter orientacyjny (szczegóły mogą ulec pewnym zmianom np. ze względu na stan nawierzchni po zimie, prowadzone prace remontowo-budowlane czy wprowadzone objazdy). Trasy w ostatecznym kształcie potwierdzimy na ok. tydzień przed rajdem. Trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Niniejszy opis zostanie jeszcze uzupełniony o dodatkowe informacje organizacyjne i techniczne, a być może także zaktualizowany. Po jego ostateczne brzmienie warto tu zaglądnąć na kilka dni przed rajdem (ponadto każdy zarejestrowany Uczestnik otrzyma pocztą elektroniczną stosowny komunikat organizacyjny).

Przejdź do REJESTRACJI