Rajd XV – woj. podlaskie


/

Kresy-floresy od Bugu znaczone (na północ)

Siemiatycze, 14 września 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. Nadrzeczna 29

 

Ostatnią serię rajdów w tegorocznej edycji „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE – Rowerem przez Polskę” rozpoczniemy w pełnych uroku Siemiatyczach. Na Podlasiu zapuścimy się w położone na północ od Bugu tajemnicze i rzadko odwiedzane tereny tuż przy wschodniej granicy Polski, rozlokowane gdzieś pomiędzy Nadbużańskim Parkiem Krajobrazowym a leśnymi rezerwatami przechodzącymi dalej w Puszczę Białowieską.

Oprócz flirtu z wyjątkową przyrodą – powoli chylącą się ku jesieni – będzie okazja przyjrzeć się bliżej miejscom ciekawym, a nawet niezwykłym. Wprowadzenia do lokalnych zwyczajów i klimatów dokonają startowe Siemiatycze. Wkrótce potem przyjdzie przejechać niemal u stóp legendarnej góry Grabarki, centrum kultu prawosławnego, a mniej więcej w połowie trasy – przez Kleszczele, czyli miejscowość tak charakterystyczną, że trudno ją pomylić z inną [aktualizacja: w związku z rozbudową i czasowym zamknięciem drogi, w tym roku o Kleszczele jedynie otrzemy się symbolicznie]. Tym samym postaramy się wydobyć to co najlepsze (i możliwe w wydaniu szosowym) z biegnącego przez okolicę rowerowego szlaku GreenVelo – choć jednocześnie spodziewamy się, że droga powrotna spodoba się Wam jeszcze bardziej!

Całkowity dystans wyniesie 103 km, a możliwości wytyczenia wersji skróconej są tym razem dość ograniczone (możemy wytyczyć trasę 79km – osoby zainteresowane prosimy o kontakt!). Trasa – oprócz tego, że oznakowana strzałkami na asfalcie – jest bajecznie prosta w nawigacji (wystarczy spojrzeć na kilometrówkę, gdzie liczba zmian kierunku jazdy jest rekordowo mała).

Po rajdzie zapraszamy wszystkich Uczestników na posiłek regeneracyjny, na dekorację i wręczenie nagród w przeróżnych klasyfikacjach, a także do kuluarowych rozmów oraz do „frajdownego sklepiku” – będą stroje kolarskie, potówki, czapeczki, buffy, rękawki, skarpetki, t-shirty, bidony… – wszystko z naszej kolekcji ;) A ponieważ jest to ostatnia seria tegorocznych rajdów, to zachęcamy, by „rozmowom kuluarowym” nadać szerszy wymiar i przenieść je na popołudnie/wieczór do pobliskich Serpelic, gdzie jako spora grupa Frajdowców będziemy stacjonować :)

Dla Uczestników rajdu przewidziane są atrakcyjne nagrody i upominki, m.in.:

 

Podsumowanie / na co zwrócić szczególną uwagę / inne niebezpieczeństwa:

⇒ rajd rozgrywany jest w warunkach otwartego ruchu drogowego – Uczestników obowiązują przepisy kodeksu drogowego i w żaden sposób nie są uprzywilejowani względem pozostałych użytkowników dróg. Jako Organizatorzy na trasie asystujemy i pomagamy, ale jednocześnie wykluczamy łamiących przepisy czy stwarzających zagrożenie.

⇒ w miastach/miasteczkach, przy skrzyżowaniach czy przejściach dla pieszych oraz w pozostałych „ruchliwych” miejscach ZWALNIAMY, wzajemnie sobie POMAGAMY i dbamy o BEZPIECZNY PRZEJAZD – unikamy ewentualnych zagrożeń, nagłych manewrów i niepotrzebnej nerwowości (nie gonimy też i nie uciekamy);

⇒ podczas rajdu priorytetem nie jest sportowa rywalizacja, ale FRAJDOWNA ATMOSFERA i BEZPIECZEŃSTWO; Trasa liczy ponad 100 km, a długimi odcinkami jest bezpiecznie i niekolizyjnie – kto ma ochotę, to właśnie wtedy może się „pościgać” :)

NIE ŚMIECIMY!! Wszelkie opakowania i odpadki można wyrzucić na bufecie, a potem na mecie.

⇒ trasa o łagodnym profilu, aczkolwiek nie pozbawiona kilku niewielkich wzniesień; umiarkowanie wymagająca fizycznie i łatwa technicznie (drogi są szerokie, a zakręty – nie licząc kilku skrzyżowań – łagodne);

⇒ nawierzchnia: asfaltowa, przeważnie bardzo dobra; miejscami nieco słabszy jest fragment Czeremcha–Tokary, a przez 4km od bufetu w Klukowiczach nawet trochę potrzęsie. Zmienny jest natomiast stan będącej w rozbudowie drogi nr 66, zwłaszcza w rejonie Kleszczeli – miejscami może być zdjęta (sfrezowana) wierzchnia warstwa asfaltu, choć w większości położona jest już nowa nawierzchni. Niemniej ze względu na remont i prowadzone prace drogowe zalecamy tam zachowanie dodatkowej ostrożności!

pojedyncze dziury oczywiście wszędzie mogą się zdarzyć;

⇒ natężenie ruchu: na sporej części trasy niewielkie, a nawet minimalne; ruch samochodowy może być odczuwalny w samych Siemiatyczach, w pobliżu Grabarki oraz na drodze nr 693 do Kleszczeli – ale i to niekoniecznie;

⇒ w rejonie Grabarki znajdują się dwa przejazdy kolejowe, w wersji z sygnalizacją – należy zachować dodatkową ostrożność oraz bezwzględnie stosować się do sygnałów!

⇒ ostrożność oczywiście należy zachowywać cały czas, również w stosunku do współuczestników;

⇒ uwaga też na innych rowerzystów, turystów pieszych, mieszkańców oraz… weekendowych i wakacyjnych kierowców!!

⇒ zachodzi także możliwość spotkania pojazdów rolniczych czy leśnych zwierząt;

⇒ bufet będzie zlokalizowany w Klukowiczach (po 60 km), a końcowy pomiar czasu oraz „finisz” – przed zjazdem do Siemiatycz;

⇒ zatrzymanie się na bufecie jest OBOWIĄZKOWE, a odjazd następuje z zachowaniem kolejności przyjazdu.

Zgodnie z Regulaminem, przebieg trasy należy znać – przynajmniej orientacyjnie. W szczegółowej nawigacji pomocne powinny okazać się ślady tras udostępnione w formacie GPX (wersja pełna / wersja skrócona), ewentualnie do wydruku (poniżej). Ponadto, trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Gdzie nie oznaczono inaczej – pomimo skrzyżowań, zakrętów, etc. – POZOSTAJEMY NA DRODZE GŁÓWNEJ!!

 

Dystans: 103 km; łączne przewyższenie: ok. 450 m

[sgpx gpx=”/wp-content/uploads/gpx/GPA 2019 podlaskie .gpx”]

 

Pliki do pobrania:

Przejdź do REJESTRACJI