Rajd IV – woj. opolskie


Góry Opawskie – Nysa, 28 kwietnia 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Hala Nysa, ul. Sudecka 23

/

Na IV z kolei rajd w tegorocznej edycji zapraszamy tych, którzy w ekspresowym tempie chcą zgubić wielkanocne kilogramy; tych którzy już je pogubili, bo nade wszystko lubią lekko hasać po górkach i pagórkach, a także wszystkich pozostałych! Spotykamy się w bogatej historycznie Nysie – pięknie położonej na pograniczu Niziny Śląskiej i Przedgórza Sudeckiego – i stamtąd wyruszymy w kierunku Gór Opawskich. W ten sposób rozpoczniemy serię kilku bardziej wymagających i mocniej pofalowanych rajdów, a różnicę będzie czuć nie tylko w porównaniu do goszczącego nas dotychczas na Opolszczyźnie Stobrawskiego Parku Krajobrazowego ;)

Nad jez. Nyskim i w bezpośredniej okolicy jest wiele dróg, po których można z przyjemnością pojeździć rowerem. Ale jeśli chcemy poczuć w korbach smak wspinaczki, to wybór mamy raczej ograniczony. Dlatego po raz pierwszy w krótkiej historii „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE – Rowerem przez Polskę” chcemy przeskoczyć przez zieloną granicę i przedostać na chwilkę do Czech. Na jedną małą górkę… najwyżej na dwie! Żeby się ładnie układało i sprawiedliwie komponowało, wybór padł na przełęcz pod Biskupią Kopą, do której wiedzie zgrabna i powabna serpentynka (fragment Petrovice – Zlate Hory). Ale i dojazd do jej podnóża będzie obfitował w odcinki nie tylko ciekawe i malownicze, ale także wymagające paru mocniejszych depnięć – jak choćby te w okolicy Głuchołaz czy Jarnołtówka. Nie są to może „epickie” podjazdy, ale na tym etapie sezonu powinny jednak przyprawić o zadyszkę ;) Niezwykle lekko i przyjemnie powinno się natomiast wracać. Jeśli tylko wiatr okaże się w miarę sprzyjający, to na końcowych 18 kilometrach (od nowego „przejścia” w Sławniowicach aż do samej mety w Nysie) w zgranej grupie powinien iść niczym niezmącony GAZ. Chodzi oczywiście o sytuację, gdzie pomimo relatywnie niewielkiego spadku terenu i zmęczenia w nogach profil trasy sprawia, że koła kręcą się niemal same, a zęby szczerzą w szerokim uśmiechu odczytując wskazania licznika. :)

W kraju czy za granicą – rajd zostanie poprowadzony w taki sposób, aby dostarczyć emocji zarówno kolarzom świetnie znającym każdy okoliczny zakręt, jak i nastawionym na zupełnie nowe doznania przyjezdnym. Wiele radości powinny też przysporzyć wyremontowane w ostatnim okresie lokalne drogi i dróżki, które ze względu na ukształtowanie terenu niejednokrotnie układają się w dość niecodzienny sposób. Dla kogo pełny dystans okaże się zbyt dużym wyzwaniem, ten będzie mógł skorzystać z wersji skróconej i pozbawionej największych trudności.

 

Dystans: 112 km; łączne przewyższenie: ok. 1.350 m

 

Wersja MINI: 72 km; łączne przewyższenie: ok. 700 m

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

Uwaga! Powyższe mapy przedstawiają plany tras i mają charakter orientacyjny (szczegóły mogą ulec pewnym zmianom np. ze względu na stan nawierzchni po zimie, prowadzone prace remontowo-budowlane czy wprowadzone objazdy). Trasy w ostatecznym kształcie potwierdzimy na ok. tydzień przed rajdem. Trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Niniejszy opis zostanie jeszcze uzupełniony o dodatkowe informacje organizacyjne i techniczne, a być może także zaktualizowany. Po jego ostateczne brzmienie warto tu zaglądnąć na kilka dni przed rajdem (ponadto każdy zarejestrowany Uczestnik otrzyma pocztą elektroniczną stosowny komunikat organizacyjny).

Przejdź do REJESTRACJI