Rajd II – woj. mazowieckie


Międzyrzecze Bugu i Narwi – Pułtusk, 14 kwietnia 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Rynek Starego Miasta w Pułtusku

/

W niedzielę palmową zapraszamy do Pułtuska, na skraj najdłuższego rynku w Europie! Żeby nikt nie miał wątpliwości, że tak właśnie jest – przyjrzymy mu się z bliska i objedziemy go sobie liczącą nieco ponad kilometr rundą honorową. Wyruszymy symbolicznie – spod fontanny położonej od strony dawnego zamku biskupów płockich. Najpierw kawałeczek po piekielnym bruku, dalej miejskimi zaułkami aż za dostojną, XV-wieczną Bazylikę, a następnie zawrócimy okazałą aleją po północno-wschodniej stronie (380 m długości!). Miejscem startu „zasadniczego” będzie zaś kładka pieszo-rowerowa, z której roztacza się niewątpliwie jeden z najpiękniejszych widoków na Narew.

Świetnie byłoby móc przejechać całą trasę w takim „rozlewiskowym” krajobrazie, bo wspomniana Narew wraz z planowanym w dalszej części Bugiem należą do najbardziej czarujących polskich rzek. I choć gwarantują wrażenia widokowe o każdej porze roku, to właśnie wiosną zdają się zachwycać najmocniej. Skoro jednak możliwości przejazdu nadbrzeżem są mocno ograniczone, to skorzystamy z gościny śmiało zaglądającej w te strony Puszczy Białej. Tym chętniej, że część wiodących przez nią malowniczych i spokojnych dróg została ostatnio poddana gruntownej odnowie – jakby z myślą o uprzyjemnieniu rowerowych eskapad właśnie. Do zwiedzenia okolicy zachęcają też nazwy niektórych miejscowości – bo przecież aż korci, by przekonać się jak wyglądają Zambski Stare i Kościelne, Długosiodło czy Zdziebórz…!

Jak na Nizinę Mazowiecką przystało, profil rajdu będzie mocno spłaszczony, co na tym etapie sezonu powinno zostać przyjęte dość entuzjastycznie. Podjazdów jako takich w zasadzie nie ma wcale, choć najbardziej wyczuleni na zmiany wysokości ciśnieniowcy mogą spróbować odnotować nawet 2 lub 3 wzniesienia. Jeśli jednak dystans o długości ok. 120 km wyda się komuś zbyt poważnym wyzwaniem – będzie można skorzystać z wersji skróconej do ok. 80 km. W obydwu przypadkach „na rozkładzie” znajdą się najważniejsze atrakcje, choć krótszy wariant został okrojony z pięknie „zapuszczonych” okolic Długosiodła.

 

Dystans pełny: 120 km; łączne przewyższenie: ok. 300 m (płasko)

 

Wersja MINI: 83 km; łączne przewyższenie: ok. 200 m (płasko)

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

Uwaga! Powyższe mapy przedstawiają plany tras i mają charakter orientacyjny (szczegóły mogą ulec pewnym zmianom np. ze względu na stan nawierzchni po zimie, prowadzone prace remontowo-budowlane czy wprowadzone objazdy; zmianie może ulec również kierunek rajdu). Trasy w ostatecznym kształcie potwierdzimy na ok. tydzień przed rajdem. Trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Niniejszy opis zostanie jeszcze uzupełniony o dodatkowe informacje organizacyjne i techniczne, a być może także zaktualizowany. Po jego ostateczne brzmienie warto tu zaglądnąć na kilka dni przed rajdem (ponadto każdy zarejestrowany Uczestnik otrzyma pocztą elektroniczną stosowny komunikat organizacyjny).

Przejdź do REJESTRACJI