Rajd VIII – woj. małopolskie


/

Beskid Wyspowy – Myślenice, 2 czerwca 2019 r. (start o g. 11)

Baza rajdu: Hala „Sport Myślenice”, ul. Zdrojowa 9

 

Na zakończenie wiosennej odsłony edycji 2019 wybierzemy się na podbój Beskidu Wyspowego! Na pełną przyjemnych rozmaitości trasę nasz frajdowny peleton wyruszy z podkrakowskich Myślenic, które stanowią znakomitą bazę wypadową do eksploracji malowniczej okolicy, a dzięki przemyślanym inwestycjom coraz pewniej czują się na turystycznej i sportowo-rekreacyjnej mapie Polski. Rozpoczniemy spokojnie wzdłuż rzeki Raby, ale tego dnia na nizinach nie zamierzamy spędzić zbyt wiele czasu – drugi etap tegorocznych „beskidzkich zmagań” będzie narysowany mocno falującą kreską!

Naszym małopolskim zwyczajem pokusiliśmy się o wytyczenie trasy pięknej widokowo i mocno wymagającej fizycznie, ale nie ekstremalnie trudnej – tak, aby każdemu śmiałkowi dała się odpowiednio we znaki, ale jednocześnie była w zasięgu odpowiednio przygotowanego miłośnika jazdy po pagórkach. A tych nie będzie brakowało! W początkowej części przewidujemy kilka ostrzejszych hopek, które nawet najbardziej wytrenowanych nóg i płuc nie pozostawią obojętnych. Kamiennik, Kobielnik, Węglówka (vel Lubomir)… – to będzie mocne 12 km, gdzie nachylenie nie raz przebije 10-12%, a do podjechania (i zjechania) będzie ok. 500 m w pionie! Po odcinku na złapanie oddechu przyjdzie czas na kolejny „trójskok”, choć już łagodniejszy i rozłożony na dłuższym dystansie – najpierw Wierzbanowa po fajnej serpentynce, następnie Stróża (krótko i konkretnie) oraz Wilkowisko (niby łatwe, a nie chce się skończyć). W miarę upływu dystansu natarczywość wzniesień będzie się uspokajać, a punktem kulminacyjnym będzie leżąca pod Mogielicą przełęcz Rydza-Śmigłego (Chyszówki, 700 m npm.), na którą prowadzi smakowity i niemal relaksujący 7-kilometrowy podjazd. Stamtąd do mety będzie już przeważnie w dół, a kilka pomniejszych podjazdów – jak choćby ten z Dobrej, kolejny przez Raciechowice czy wreszcie finałowe pagórki wzdłuż jez. Dobczyckiego – przyda się w sam raz na rozprostowanie zasiedziałych kości ;)

Ponieważ na całym dystansie wynoszącym 117 km planujemy otrzeć się o 2.000 m łącznego przewyższenia, to dla Uczestników oczekujących łagodniejszego traktowania przygotowaliśmy wersję skróconą do 76 km (nie obejmuje ona niestety wjazdu na Chyszówki). Na całej trasie będzie „przestrzennie” i zielono, tak by pomiędzy zawziętym machaniem korbą i złorzeczeniem na ciężki los kolarza przez strudzone oblicze przemykał czasem cień uśmiechu i zadowolenia. Wynagrodzeniem poniesionych wysiłków będą nie tylko budzące respekt zjazdy, ale także znakomite, frajdownie nastawione towarzystwo!

A po rajdzie zapraszamy wszystkich Uczestników na posiłek regeneracyjny, na dekorację i wręczenie nagród w przeróżnych klasyfikacjach, a także do kuluarowych rozmów oraz do „frajdownego sklepiku” – będą stroje kolarskie, potówki, czapeczki, buffy, rękawki, skarpetki, t-shirty, bidony… – wszystko z naszej kolekcji ;) [UWAGA – nie prowadzimy sprzedaży wysyłkowej!]

Dla Uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody i upominki, m.in.:

Podsumowanie / na co zwrócić szczególną uwagę / inne niebezpieczeństwa:

⇒ rajd rozgrywany jest w warunkach otwartego ruchu drogowego – Uczestników obowiązują przepisy kodeksu drogowego i w żaden sposób nie są uprzywilejowani względem pozostałych użytkowników dróg. Jako Organizatorzy na trasie asystujemy i pomagamy, ale jednocześnie wykluczamy łamiących przepisy czy stwarzających zagrożenie.

⇒ w miastach/miasteczkach, przy skrzyżowaniach czy przejściach dla pieszych oraz w pozostałych „ruchliwych” miejscach ZWALNIAMY, wzajemnie sobie POMAGAMY i dbamy o BEZPIECZNY PRZEJAZD – unikamy ewentualnych zagrożeń, nagłych manewrów i niepotrzebnej nerwowości (nie gonimy też i nie uciekamy);

⇒ podczas rajdu priorytetem nie jest sportowa rywalizacja, ale FRAJDOWNA ATMOSFERA i BEZPIECZEŃSTWO; Trasa liczy ponad 117km, a długimi odcinkami jest bezpiecznie i niekolizyjnie – kto ma ochotę, to właśnie wtedy może się „pościgać” :)

⇒ … czego by jednak o „ściganiu” nie mówić i nie pisać, to w przypadku takiej trasy o wyniku sportowej rywalizacji zadecydują przede wszystkim różnice na podjazdach. Prosimy o tym pamiętać – i w szczególności NIE URZĄDZAĆ karkołomnych pościgów na zjazdach;

⇒ trasa o mocno pagórkowatym profilu, z wieloma wyraźnymi podjazdami i zjazdami, bardzo wymagająca fizycznie, a na zjazdach również technicznie;

⇒ nawierzchnia: asfaltowa, przeważnie bardzo dobra. Niekiedy są to jednak boczne drogi – trafiają się pozostałości po pracach rolniczych, a po opadach zbiera się żwir czy piasek. Pojedyncze dziury oczywiście wszędzie mogą się zdarzyć. Dłuższych odcinków o pogorszonej nawierzchni w zasadzie brak, aczkolwiek należy zwrócić uwagę na remont drogi w Osieczanach (na granicy Myślenic) oraz na sporadyczne ubytki pojawiające się niekiedy na zjazdach;

⇒ natężenie ruchu: generalnie niewielkie – szczególnie jak na dość gęsto zamieszkaną i ruchliwą Małopolskę; większego ruchu można spodziewać się w okolicach Myślenic (Zarabie jest miejscem popularnym wypoczynkowo i rekreacyjnie), na krótkich odcinkach dróg krajowych (DK 28 za Tymbarkiem) oraz w drodze powrotnej przed Dobczycami (w samych Dobczycach będzie miał miejsce festiwal biegowy – i choć bezpośrednio nie kolidujemy, to należy liczyć się ze wzmożonym ruchem czy chwilowymi utrudnieniami).

⇒ niemniej ostrożność zachować należy cały czas, również w stosunku do współuczestników;

⇒ zachodzi także możliwość spotkania leśnych zwierząt;

⇒ zatrzymanie się na bufecie jest OBOWIĄZKOWE, a odjazd następuje z zachowaniem kolejności przyjazdu.

potencjalne niebezpieczeństwa:

– szczególną ostrożność należy zachować na zjazdach – zwiększyć odstępy między Uczestnikami, a prędkość dostosować do panujących warunków i własnych umiejętności – apelujemy o rozsądek i ZABRANIAMY SZARŻOWANIA w jakiejkolwiek postaci; niektóre zjazdy są strome i bardzo strome, kręte i wąskie, a przy tym niepozbawione żwiru czy piasku – nabieranie wysokich prędkości może okazać się dużo łatwiejsze niż wyhamowanie przed wirażem czy nadjeżdżającym z przeciwka samochodem…;

– w mijanych miejscowościach czy rejonach popularnych turystycznie (Myślenice, Dobczyce, Szczyrzyc) możliwe jest zwiększone natężenie ruchu aut – prosimy zachować dodatkową ostrożność. Uwaga też na innych rowerzystów, turystów pieszych, mieszkańców oraz… niedzielnych kierowców!!

 

Gdzie nie oznaczono inaczej – pomimo skrzyżowań, zakrętów, etc. – POZOSTAJEMY NA DRODZE GŁÓWNEJ!!

 

 

Dystans: 117 km; łączne przewyższenie: ok. 2.000 m

 

Wersja MINI: 76 km; łączne przewyższenie: ok. 1.250 m

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji ani nie wyróżniamy żadnych kategorii. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

 

Zgodnie z Regulaminem, przebieg trasy należy znać – przynajmniej orientacyjnie. W szczegółowej nawigacji pomocne powinny okazać się ślady tras udostępnione w formacie GPX (wersja pełna / wersja MINI), ewentualnie do wydruku (poniżej). Ponadto, trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Pliki do pobrania: