Rajd XI – woj. kujawsko-pomorskie


/

Nadwiślański i Chełmiński Park Krajobrazowy

Ostromecko / Dąbrowa Chełmińska, 3 sierpnia 2019 (start o g. 11)

Baza rajdu: Gminny Ośrodek Kultury i Sportu, ul. Parkowa (wjazd od Wiślanej), Ostromecko

 

Na XI rajd z cyklu „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE – Rowerem przez Polskę” zapraszamy nad Wisłę, do Nadwiślańskiego i Chełmińskiego Parku Krajobrazowego! Podczas etapu kujawsko-pomorskiego wreszcie przyjrzymy się bliżej Królowej Polskich Rzek, bo jakoś do tej pory nie mieliśmy szczęścia kręcić w jej pobliżu. Na widokowo malowniczą i pełną niespodzianek trasę wyruszymy z Ostromecka (gm. Dąbrowa Chełmińska), niewielkiej miejscowości położonej na obrzeżach Bydgoszczy, gdzie życie toczy się w zieleni i poblasku zespołu pałacowo-parkowego.

Wzmiankowanych wyżej „niespodzianek” szerzej opisywać nie będziemy, bo przepadłby element zaskoczenia – a poza tym nie o czytanie, a o przejechanie tu chodzi ;) Uchylając natomiast rąbka tajemnicy możemy zdradzić, że na trasie znajdą się m.in. wspomniany zespół pałacowo-parkowy w Ostromecku, imponujące panoramy „na Wisłę”, jazda po pochyłej drodze (tak się jakoś wypiętrzyło…), podjazd co się zowie (może nawet niejeden), pocztówki z krańców świata czy chełmiński labiryncik. Jak to w nadrzecznym krajobrazie bywa, nie zabraknie również dłuuugich i prostych odcinków – tym większym zaskoczeniem mogą okazać się ostre wiraże i zakręty. Dystans rajdu wyniesie ok. 120 niezupełnie płaskich kilometrów, a dla amatorów jazdy czysto rekreacyjnej przygotujemy trasę liczącą ok. 80 km.

Jak zwykle porcji dodatkowej radości mogą przysporzyć sympatyczne nazwy mijanych miejscowości. Wspinając się na Trzęsacz u podnóża zostanie Zła Wieś, a kawałek dalej będzie czyhał groźny Niedźwiedź w towarzystwie Topolinka (czyli Myszka Miki). Kto zdecyduje się przejechać pełną trasę, będzie mógł sprawdzić sobie Górne i Dolne Wymiary – i z tą wiedzą udać się do Gogolina. Następnie „po chełmińskiej” stronie czekać będą Kokocko i Rafa (czy koralowa, czy bursztynowa, czy jeszcze jakaś inna – to już pozostanie do zbadania przez ciekawskich!).

Po rajdzie zapraszamy wszystkich Uczestników na posiłek regeneracyjny, na dekorację i wręczenie nagród w przeróżnych klasyfikacjach, a także do kuluarowych rozmów oraz do „frajdownego sklepiku” – będą stroje kolarskie, potówki, czapeczki, buffy, rękawki, skarpetki, t-shirty, bidony… – wszystko z naszej kolekcji ;) [UWAGA – nie prowadzimy sprzedaży wysyłkowej!]

Dla Uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody i upominki, m.in.:

  • pierwszorzędne stroje i akcesoria kolarskie z kolekcji zaprojektowanej specjalnie na nasze Rajdy przez MARTOMBIKE,
  • przeciwsłoneczne okulary spod znaku sportowej elegancji od GOGGLE,
  • zawsze przydatne sakwy i torebki podsiodłowe SPORT ARSENAL oraz uchwyty na telefon FINN – na co dzień do kupienia w AlpinBIKE,
  • pamiątkowe medale, puchary i niespodzianki – od nas i od naszych Gospodarzy!

 

Podsumowanie / na co zwrócić szczególną uwagę / inne niebezpieczeństwa:

⇒ rajd rozgrywany jest w warunkach otwartego ruchu drogowego – Uczestników obowiązują przepisy kodeksu drogowego i w żaden sposób nie są uprzywilejowani względem pozostałych użytkowników dróg. Jako Organizatorzy na trasie asystujemy i pomagamy, ale jednocześnie wykluczamy łamiących przepisy czy stwarzających zagrożenie.

⇒ w miastach/miasteczkach, przy skrzyżowaniach czy przejściach dla pieszych oraz w pozostałych „ruchliwych” miejscach ZWALNIAMY, wzajemnie sobie POMAGAMY i dbamy o BEZPIECZNY PRZEJAZD – unikamy ewentualnych zagrożeń, nagłych manewrów i niepotrzebnej nerwowości (nie gonimy też i nie uciekamy);

⇒ podczas rajdu priorytetem nie jest sportowa rywalizacja, ale FRAJDOWNA ATMOSFERA i BEZPIECZEŃSTWO; Trasa liczy ponad 120 km, a długimi odcinkami jest bezpiecznie i niekolizyjnie – kto ma ochotę, to właśnie wtedy może się „pościgać” :)

⇒ trasa o płaskim profilu, na której znajdują się 4 konkretne jak na tę okolicę wzniesienia (jedno podwójne); trasa nie jest szczególnie wymagająca fizycznie i technicznie, niemniej trzeba mieć baczenie na ostre zakręty czy wyższe prędkości na zjazdach;

⇒ nawierzchnia: asfaltowa, przeważnie dobra i bardzo dobra; odcinki w pogorszonym stanie są nieliczne i przeważnie krótkotrwałe: w kiepskim stanie jest podjazd od Gogolina w kierunku Łunaw (2.300m) oraz centrum Chełmna, specyficzne wrażenia towarzyszą też w rejonie Grabowa i Topolna (pod cienką warstwą asfaltu jest bruk); pojedyncze dziury oczywiście wszędzie mogą się zdarzyć;

⇒ natężenie ruchu: Na większości trasy niewielkie, a nawet minimalne; sporego ruchu można natomiast spodziewać się w początkowej i końcowej fazie rajdu (umownie pierwsze i ostatnie 6 kilometrów, choć przejazd przez Fordon nie jest szczególnie uciążliwy) oraz w rejonie Chełmna (droga krajowa, centrum miasta);

⇒ Wspomniane 6 pierwszych i 6 ostatnich kilometrów traktujemy rozgrzewkowo i „rozjazdowo”. Zaraz po starcie należy bocznymi uliczkami objechać fragment objęty zakazem ruchu rowerów. Również przejazd przez Most Fordoński nad Wisłą odbywa się po ścieżce rowerowej, a nie po jezdni. Nabieranie rajdowego tempa sugerujemy rozpocząć po minięciu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Andersa/Wyzwolenia – czyli po ok. 6 km od startu. Z kolei końcowy punkt pomiaru czasu i przysłowiowa „kreska” usytuowane będą przed zakończeniem drogi Czarże-Rafa-Janowo-Dąbrowa Chełmińska – czyli 6 km przed metą w Ostromecku;

⇒ Oprócz kilku kilometrów „w ruchu miejskim” (Bydgoszcz, Chełmno), na trasie jest kilka miejsc wymagających zachowania dodatkowej ostrożności. Kręty i wąski (a następnie stromo opadający w dół) jest przejazd w Kozielcu (zakończony zjazdem nad Wisłę). Podobnie wygląda to od Kałdusa do Starogrodu. Ponadto – nie licząc skrzyżowań i zmian kierunku jazdy – na trasie jest kilka-kilkanaście ostrych wiraży i zakrętów (czasem niespodziewanych, często pod kątem 90 stopni);

⇒ ostrożność oczywiście należy zachowywać cały czas, również w stosunku do współuczestników;

⇒ uwaga też na innych rowerzystów, turystów pieszych, mieszkańców oraz… weekendowych i wakacyjnych kierowców!!

⇒ zachodzi także możliwość spotkania pojazdów rolniczych czy leśnych zwierząt;

⇒ zatrzymanie się na bufecie jest OBOWIĄZKOWE, a odjazd następuje z zachowaniem kolejności przyjazdu. [Bufet będzie usytuowany przed Chełmnem]

Zgodnie z Regulaminem, przebieg trasy należy znać – przynajmniej orientacyjnie. W szczegółowej nawigacji pomocne powinny okazać się ślady tras udostępnione w formacie GPX (wersja pełna / wersja MINI), ewentualnie do wydruku (poniżej). Ponadto, trasy będą oznakowane strzałkami na asfalcie.

 

Gdzie nie oznaczono inaczej – pomimo skrzyżowań, zakrętów, etc. – POZOSTAJEMY NA DRODZE GŁÓWNEJ!!

 

Dystans: 122 km; łączne przewyższenie: ok. 550 m

 

Dystans MINI: 84 km; łączne przewyższenie: ok. 350 m

[wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji ani nie wyróżniamy żadnych kategorii. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!]

 

Pliki do pobrania: 

Przejdź do REJESTRACJI