Rajd XI – woj. łódzkie


SONY DSC

Międzyrzecze Warty i Widawki – Widawa, 4 sierpnia 2018 r. (start o g. 11)

Dystans pełny: 120 km; łączne przewyższenie: ok. 400 m (płasko)

Dystans MINI: 70 km; łączne przewyższenie: ok. 240 m (płasko)

Na dystansie 70 km trasa jest identyczna dla obydwu wersji – różnicę stanowi ostatnia runda przez Zapolice, Marzenin i Sędziejowice (50km)

 

To będzie najdłuższe w historii kryterium uliczne! Oczywiście najdłuższe w historii rajdów z naszego Cyklu ;) Na dystansie 120 km przyjdzie bowiem raz po raz przemykać ulicami Widawy [dokładniej – trzy razy! Chyba, że ktoś wybierze wersję MINI – wówczas dwa razy, na dystansie 70 km]. W dorzeczu Warty i Widawki czeka na Uczestników tyle rozmaitości, że aż musieliśmy podzielić trasę na rundy, żeby się w tym wszystkim nie pogubić.

Będą więc odcinki proste – długie, szerokie, dostojne niczym Warta pod Burzeninem. I znów niektórzy będą wytykać, że można niemal zasnąć (szczególnie, że cywilizacji jak na lekarstwo – wokół tylko lasy, pola, łąki i strumyki). Będą też fragmenty kręte, wąziutkie i wartkie jak Widawka po lipcowych deszczach (albo jak bobry, co mają na niej swoją ostoję w Marzeninie). Z reguły będzie płasko [kto już raz na prostej zaśnie, to się najwyżej na drugi bok odwróci…], ale trafi się też kilka wzniesień w sam raz dogodnych do pożegnania leniwych kuzynów. Nie potrafimy niestety obiecać ani przewidzieć, czy będzie wiało, grzało czy grzmiało – ale możemy zapewnić, że kolarskich wrażeń i atrakcji nie zabraknie!

Przygotowana trasa powinna sprawić wiele radości zarówno tym, którzy ostrzą sobie zęby na szybszą jazdę, jak i tym, którzy w pięknych okolicznościach przyrody i w znakomitym towarzystwie chcą spędzić „sobotę w siodle” [tu dla porządku przypominamy, że to nie wyścig, a rajd o sportowo-rekreacyjnym charakterze]. Dystans faktycznie został „podzielony” na trzy rundy, ale wbrew pozorom zostaną one rozegrane na zupełnie sporym obszarze i wyjąwszy krótkie odcinki – nie mają ze sobą za wiele wspólnego. Niemal do oporu wykorzystujemy w ten sposób ofertę najlepszych asfaltów w okolicy, a i walory krajobrazowe będzie można chłonąć z różnej perspektywy.

Po rajdzie zapraszamy na posiłek regeneracyjny, na dekorację i wręczenie nagród w przeróżnych klasyfikacjach, a także do kuluarowych rozmów oraz do „frajdownego sklepiku” – będą stroje kolarskie, potówki, czapeczki, buffy, rękawki, skarpetki, t-shirty, bidony… – wszystko z naszej kolekcji ;) [UWAGA – nie prowadzimy sprzedaży wysyłkowej!]

Dla Uczestników przewidziane są atrakcyjne nagrody i upominki, m.in.:

 

Podsumowanie / na co zwrócić szczególną uwagę / inne niebezpieczeństwa:

⇒ rajd rozgrywany jest w warunkach otwartego ruchu drogowego – Uczestników obowiązują przepisy kodeksu drogowego i w żaden sposób nie są uprzywilejowani względem pozostałych użytkowników dróg. Jako Organizatorzy na trasie asystujemy i pomagamy, ale jednocześnie wykluczamy łamiących przepisy czy stwarzających zagrożenie.

⇒ w miastach/miasteczkach, przy skrzyżowaniach czy przejściach dla pieszych oraz w pozostałych „ruchliwych” miejscach ZWALNIAMY, wzajemnie sobie POMAGAMY i dbamy o BEZPIECZNY PRZEJAZD – unikamy ewentualnych zagrożeń, nagłych manewrów i niepotrzebnej nerwowości (nie gonimy też i nie uciekamy);

⇒ podczas rajdu priorytetem nie jest sportowa rywalizacja, ale FRAJDOWNA ATMOSFERA i BEZPIECZEŃSTWO; Trasa liczy 120km, a długimi odcinkami jest bezpiecznie i niekolizyjnie – kto ma ochotę, to właśnie wtedy może się „pościgać” :)

wersja MINI przeznaczona jest dla mniej wprawionych rowerzystów oraz tych podchodzących do zabawy czysto rekreacyjnie – nie prowadzimy tu sportowej rywalizacji. Amatorów szybszej jazdy zapraszamy na pełny dystans!;

⇒ trasa o profilu relatywnie płaskim, bez znaczących podjazdów; dosyć łatwa technicznie – zwiększoną ostrożność należy zachować przede wszystkim w ostrych łukach i na skrzyżowaniach (szczególnie na lewoskrętach) – na wielu z nich należy wyhamować, ponieważ zakręcają o 90 stopni;

⇒ nawierzchnia: asfaltowa, w większości bardzo dobra; pogorszona nawierzchnia występuje na odcinku Ptaszkowice-Podule, fragmentami w okolicach Burzenina, Szynkielowa czy Sędziejowic oraz na wjeździe do Marzenina; pojedyncze dziury oczywiście wszędzie mogą się zdarzyć;

⇒ natężenie ruchu: na głównych drogach umiarkowane, na bocznych znikome – ale ostrożność zachować należy cały czas (również w stosunku do pojazdów rolniczych);

⇒ Bufet dla obydwu dystansów usytuowany jest w Widawie – w punkcie startu i mety. Zatrzymanie się na bufecie jest OBOWIĄZKOWE, a odjazd następuje z zachowaniem kolejności przyjazdu.

 

Gdzie nie oznaczono inaczej – pomimo skrzyżowań, zakrętów, etc. – POZOSTAJEMY NA DRODZE GŁÓWNEJ!!

 

Ślad GPX trasy

Pliki do pobrania: